Geoblog.pl    millagreg    Podróże    W drodze    bizznesowo :P
Zwiń mapę
2008
29
wrz

bizznesowo :P

 
Chiny
Chiny, Shanghai
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 9625 km
 


24.09 wieczorem wyjechalismy z Xi’an I po 20h bylismy juz w slynnnym Szanghaju. Podroz pociagiem byla naprawde przyjemna. Spalismy na trzecim pietrze, wiec jakies 2 metry nad ziemia, ale dzieki temu nikt nam nie chrzakal, nie kichal I nie bekal nad uchem
Pare dni wczesniej “zdobylismy” nocleg przez “Couchsurfing” (polecamy) – dla niewtajemniczonych jest to strona, na ktorej mozna znalezc osoby, ktore bezplatnie uzycza podrozujacym miejsca do spania (kazdy oferuje tyle ile moze, kanapa, kawalek podlogi, ale mozna traffic nawet na wlasny pokoj).
Dwa dni w Szanghaju mieszkalismy u Veroniki I Josefa, ktorzy sa w Chinach od szesciu tygodni. Veronika ma 21 lat I studiuje w Niemczech, a w Szanghaju pracuje w szkole niemiecko-chinskiej. Josef jest inzynierem I pracuje dla firmy, ktora sprzedaje chinskie elektronarzedzia do Europy (juz wiemy czego absolutnie nie kupowac).
Mieszkalismy na 23. pietrze I z balkonu mielismy piekny widok na miasto , Dostalismy pokoj z lazienkai prywatnym balkonemi to wszystko bylo tylko dla nas; az takic luksusow nie spodziewalismy sie.
Wieczorem, kiedy przyjechalismy Veronika wreczyla nam klucze do domu, bo nastepnego dnia wychodzila wczesnie rano (my wstalismy nieco pozniej).
W piatek rano wyruszylismy zwiedzac Szanghaj. Przechodzac rano przez park, bylismy zaskoczeni liczba ludzi korzystajacych z niego, w centrum tego parku odbywaly sie zajecia taneczne dla starszych osob; w rytm glosnej muzyki plasaly pary damsko-meskie I damsko-damskie – przepiekny widok.
A za rogiem panowie wraz z instruktorem cwiczyli Tai-chi.
Pierwszym punktem wycieczki po Shanghaju bylo muzemum nauki I techniki (polecane przez naszych kolegow, ktorych spotkalismy w Pekinie). Kiedy weszlismy do srodka i kupilsmy juz bilety(nie zebym wypominala,ale 60 Y od osoby to sporo ) Grzechu wzia mapke I caly zafascynowany przegladal co miesci sie na poszczegolnych pietrach. Po chwili stwierdzil, ze najlepiej bedzie jesli zaczniemy od pierwszego. A tam bylo krolestwo dinozaurow i zwierzat lesnych. Wraz z cala banda wrzeszczacych chinskich dzieci (klasy 1-5) ogladalismy niedzwiedzie, zyrafy, zebry I krokodyle.
Po parunastu minutach podziwiania lesnych stworow Grzechu zadecydowal, ze idziemy na ROBOTY (pietro nr 2). Maszerujac tam zapewnial mnie, ze tam to juz tych cudownych wrzeszczacych setek dzieci nie bedzie . Niestety byly.
Na owym pietrze mozna bylo potrzymac robota za jego robotowa raczke, lub pograc z nim w warcaby. Ale do wszystkich tych elektronicznych przyjaciol byla ogromna kolejka I nie zdolaismy sie zalapac.
W kolejnych salach byly jeszcze inne ciekawe urzadzenia, ale nie bardzo wiadomo jakie bo chinskie dzieci okupowaly je do tego stopnia , ze nie dalo sie wcisnac tam palca. Zdegustowany Grzechu stwierdzil, ze na pewno tego dnia byl dzien specjalny dla dzieci, I ze jest pewien, ze kazdego innego dnia jest tam super I swietnie .
Nastepna atrakcja Shanghaju byl przejazd kolejka magnetyczna, ktora jezdzi 430km/h. Pod wieczor judalismy sie na najslynniejsza w Shanghaju promenade, z ktorej widac najwyzsze budynki miasta.
Reszte dnia spedzilismy wloczac sie po Shanghaju.


 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
wiza do Chin
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Chin. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Chin, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.
Zdjęcia (35)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (11)
DODAJ KOMENTARZ
wódz
wódz - 2008-09-29 20:27
nie za dobrze Wam? :-)
 
Mimi
Mimi - 2008-09-29 21:47
Gdzie są te piękne widoki na miasto ? oszukujecie nas miśki ! :)) całuski .
 
Mimi
Mimi - 2008-09-29 21:52
Teraz może być!
 
millagreg
millagreg - 2008-09-29 22:30
w tekscie sa literowki i zdjecia cale w balaganie ale chinski internet jest w bardzo zlej kondycji i to nie nasza wina :))
 
STRUSIE z wyspy WOLIN
STRUSIE z wyspy WOLIN - 2008-09-29 22:48
Taki park rozrywki dla emerytów muszę założyc w Dargobądku:)Ilość moich szkolniaków też mi zdecydowanie bardziej odpowiada (50 osób) Ale za to widoku Shanghaju nocą zdecydowanie Wam zazdroszcze.Serdeczności od Strusiów.Czekamy na dalsze wieści.
 
jurowaty
jurowaty - 2008-09-30 11:49
Piękne miasto!! ale sie wkręciłem w Wasz blog! ciągle czekam na nowe wpisy i zdjęcia! wczoraj czytalem sobie bloga tego kolesia co był 399 dni w podróży! niesamowite! ubolewam z nim ze zgubił karte z fotami z wyspy wielkanocnej! usciski i całusy!!
 
Kacha
Kacha - 2008-09-30 21:55
Najnowsze informacje z frontu:
Pani Barbara z ul. Szczęśliwej we Wrocławiu, klatka B, pojawiła się tym razem w ...... UWAGA "Mieście kobiet" TVN STYLE!!!!!
Kuna
No gwiazda.....
 
dorcia
dorcia - 2008-10-01 09:52
Antygwalty w wydaniu chinskim rewelka:)
a a a a czy te kolorowe kropki to wszystko dzieci???????ojoj...juz widze tam Miske hahahah...
buzia
 
millagreg
millagreg - 2008-10-01 10:21
Taaa to wszytsko dzieci :)), Moja Pani Barbara gwiazda, no nie wierze :))).
 
Mimi
Mimi - 2008-10-01 16:44
Hej. Czy pamiętacie plebiscyt srebrne usta? Jeden z polityków SLD rozbawił sejm do łez słowami : Panie marszałku , Wysoka Izbo ...w Hong Kongu ( czytaj - hąkągu ) hahaha ... ...itd....... hahaha.. istnieje urząd antykorupcyjny ! miłego pobytu w ..hąkągu :)) ha ha ha .
 
rabe
rabe - 2008-10-02 09:55
rewelka foty!
Grzesiu - nie ubieraj białych skarpetek do lakierek, wiem, że ładne, że "najki", ale to se ne da :) Chyba, że się w tłum chciałeś wtopić...
 
 
millagreg
Emilka i Grzesiek ...
zwiedził 7.5% świata (15 państw)
Zasoby: 87 wpisów87 778 komentarzy778 2479 zdjęć2479 2 pliki multimedialne2
 
BLOG ROKU 2008
Moje podróże
25.08.2008 - 01.02.2011
 
 
17.07.2010 - 17.07.2010